Ensenyament sobre el Sutra del Cor de la saviesa trascendental

Una de les ensenyances més altes i conegudes del budisme és el Sutra del Cor.

El Sutra del Cor és el text més freqüentment utilitzat i recitat en tota la tradició budista del Mahayana que encara floreix des del Japó i Corea fins a Amèrica i Europa, des de les altures de les muntanyes de l'Himàlaia al Tibet, Mongòlia o Bhutan, fins a la Xina, algunes zones de l'Índia i altres països. És la declaració de com són veritablement les coses en el nivell absolut, l'ensenyament clau del Mahayana i una síntesi de tot el Sutra de Prajnaparamita.

Sense la més alta visió de Prajnaparamita no hi ha forma d'arribar a l'entrada del camí que permet assolir la il·luminació completament perfecta, incloent el camí Vajrayana.

Aquesta és la raó per la qual és tan important comprendre el significat real del Sutra del Cor i per la qual és essencial la meditació en ell.

El nostre ego o egocentrisme és el principal generador de problemes en la nostra vida individual i en la societat i el que ens encadena amb més força al samsara però per desfer-nos d'ell tenim el remei de la visió correcta i l'ensenyament correcte del Sutra del Cor de Prajnaparamita .