Curs de Chikung

Què és el Qigong?

El Qigong (Chikung) és una eina de la Medicina Tradicional Xinesa, de la mateixa manera com també ho són, l’Acupuntura, la Dietètica, Fitoteràpia i el Tuina (massatge). Es regeix per les mateixes teories mèdiques, la dels Cinc Elements i la del Yin-Yang i fa servir la mateixa xarxa de Canals i Meridians. És una tècnica mil·lenària entre 2500 i 4000 anys segons les fonts, però viva, en constant evolució.

Què ens aporta el Qigong?

Enforteix la musculatura i aporta flexibilitat al cos, agilitat, equilibri, correcció postural, consciencia corporal, sensibilitat, millora la circulació sanguínia, la respiració, el sistema immunitari i la consciencia d’un mateix i del que ens envolta. El treball energètic sobre els meridians i punts d’acupuntura ens proporciona Vitalitat i serenitat.

Mètode

El Qigong es serveix de moviments físics lents (de baixa-mitja intensitat), coordinats amb la respiració i la concentració mental, estiraments i meditacions asseguts i drets i automassatges en diferents punts d’acupuntura, per harmonitzar cos, ment i emocions (esperit).

A qui va dirigit?

Permet millorar la condició física de qualsevol persona, augmentant la serenitat i la vitalitat. L’eficàcia del Qigong és tan alta que es ve utilitzant des de fa segles per diferents col·lectius, en la Pràctica Clínica als Hospitals Xinesos, en l’àmbit de les Arts Marcials, en Temples de Monjos Budistes i Taoistes...

La persona

Joan Carles Sagrera Hostench.

La vida m’ha donat l’oportunitat de conèixer diferents teràpies i poder-me formar en les que més m’han ajudat en el meu procés personal, sempre amb l’anhel de poder-les compartir amb les persones que en tinguin necessitat.

- L’any 2001 entro a formar part de l’Associació de Taoisme de Catalunya a càrrec del Mestre Tian Cheng Yang.
- Estudis de Medicina Tradicional Xinesa anys 2002 i 2003.
- Títol en Teràpia Pranica nivells I i II any 2004.
- Reiki, nivells I, II, III anys 2005, 2006 i 2007.
- Mestre de Reiki any 2007.
- Títol com a Monitor de Chikung per Heilpraktiker Institut any 2008.
- Títol com a Monitor de Chikung Nivell Avançat per Heilpraktiker Institut any 2009.
- Títol com a Professor de Qigong per l’Instituto Internacional de Qigong (a càrrec del Dr. Ives Requena) anys 2012, 2013 i 2014.
- Màster en Qigong “Marchas contra el Càncer” per l’Instituto Internacional de Qigong any 2015.
- Màster en “Qigong para Niños” per l’Instituto Internacional de Qigong any 2015.
- Títol com a Facilitador de Biodansa per “Kairos Moviment Conscient” any 2016.
- Títol com a Formador de Facilitadors de Biodansa per “Kairos Moviment Conscient” any 2017.

Experiència laboral en el sector

- Més de 10 anys d’experiència com a professor de Qigong (Txi-Kung) amb classes per a la gent gran i per a persones de totes les edats, en Casals de la Gent Gran de la Generalitat, Centres

Cívics dels Ajuntaments i Centres privats.

- Classes de Biodansa per totes les edats, per a la Gent Gran i per a persones amb necessitats especials de “Sant Tomàs” i del Departament de Salut Mental del Hospital Universitari de Vic.