La fundació

Centre Busdista

La fundació Chökyi Ö és un centre budista únic, dedicat a l'ampli i profund estudi de la filosofia budista i la pràctica de les etapes graduals de la meditació profunda del budisme tibetà del llinatge Kagyu.

Creada pel Lama Khenpo Ngedön el dia 21 de novembre 2015, en un dia molt especial, el de Tara Blanca, Guru Rinpoche i el del gran mestre Jamgon Lodrö Thaye, va néixer gràcies a les benediccions de les Tres Joies, al gran esforç realitzat per devots del Dharma i al suport d'un grup de practicants.

Té com a objectiu la preservació i difusió dels ensenyaments autèntics de Buda, que són ensenyaments sobre la compassió i la saviesa, i fer-los accessibles al major nombre possible d'éssers. Estan dirigits a promoure el benestar, tant físic com mental, de totes les persones, amb o sense creences religioses, perquè puguin portar una vida en harmonia amb si mateix, amb els altres i amb l'entorn mediambiental i així poder aconseguir una societat sana i un món pacífic. Per posar-los en pràctica, és important el coneixement i el respecte de l'origen valuós de tots els éssers humans i de la bondat bàsica de la seva naturalesa.

La Fundació adopta els valors i principis que han de definir a tot ésser humà i tot poble com són la pau, l'harmonia, l'ètica, el benestar, l'amistat entre les persones i les nacions i preconitza la meditació com a mitjà hàbil per aconseguir-ho.

Forma jurídica

La Fundació és una entitat exempta de tota finalitat lucrativa, inscrita a la "Generalitat de Catalunya Departament de Justícia Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques" amb el número de registre 2976.