¿Com es treballa amb les emocions? i meditació.

Ens hem de considerar treballadors de la ment i acostumar-nos a la pràctica diària. Conreant la meditació, o bhavana, per desenvolupar-hi la familiarització, que significa donar bones lliçons a la nostra ment. Perquè només així estarà llesta per saber com ha de treballar quan sorgeixi una emoció, com per exemple la ira o l’està empipat.
Si ens falta aquest entrenament, quan sorgeix l'emoció, necessitarem l'ajuda d'algú o d'alguna cosa. No sabrem com hem de treballar amb ella i, aquest moment se’ns farà molt difícil. És molt millor ensenyar-li abans, a controlar-se.
Les emocions pertorbadores fan mal als altres, però fonamentalment, ens el fan a nosaltres mateixos.
Quan succeeix alguna cosa, la nostra manera d'actuar, tant si tenim poder com si no, és reaccionar per a prendre el control de la situació, dominar o derrotar al suposat adversari d'on sorgeix la ira i l'agressivitat. Pensem que actuant així és beneficiós per a nosaltres, encara que realment és el contrari.
En el moment en què sorgeix l'enuig, la ira o qualsevol emoció pertorbadora en la nostra ment, els primers a ser danyats som nosaltres mateixos, ja que aquestes emocions ens arrabassen la pau. Així, doncs, encara que creguem que la ira, les accions agressives, danyen en primer lloc als altres, i després ens beneficien a nosaltres, és tot el contrari: ens perjudiquen a nosaltres mateixos i després als altres.
Just en aquest moment, el de l'inici de l'emoció, és quan tenim l'oportunitat i la capacitat de controlar-la, de treballar-hi, de no permetre que continuï. Enfrontar-nos-hi amb força i apartant-la de nosaltres.
Les emocions i la ment de la gent d'avui dia són així. Sempre pensant que si aconsegueix això o allò, serà feliç, però, una vegada que ho aconsegueix, pensa ràpidament que no és suficient, que no és el que en realitat volia, i va al darrere d’una altra cosa, i després de la següent…, i d'aquesta manera la vida s'escapa, amb un enrenou absurd, plena d'estrès i d'emocions pertorbadores, creant tota classe d'accions negatives que l'únic que fan és portar més problemes, desconfiança, conflictes i mala qualitat de vida. Finalment, en algun moment, tenim un sentiment de fred, de buit i, tal vegada, també de penediment.
Molts vivim en una zona de confort extern com mai abans s'havia viscut en la història de la humanitat. Però la majoria de les persones no saben què és la felicitat en un sentit profund i, així, duen a terme tota mena d'actes nocius. Parlant sense respectar als altres. Per a ells, la veritable felicitat és només el gaudi sensorial; com, per exemple, les persones a les quals els agrada el menjar escombraries. Potser té un sabor deliciós quan se`l mengen creient que els hi dóna felicitat, però es tracta d'una felicitat temporal no sabent fins a quin punt s’estan destruint la salut.
Així és la nostra vida, la vida que ens hem creat, encara que no ho sapiguem i encara que no la vulguem: una vida que no és natural.
La clau per a tractar aquests problemes és simplement intentar no pensar una i una altra vegada en les coses negatives que uns altres poden haver dit de nosaltres; sense donar-li més voltes al cap. Evitar portar sempre amb nosaltres aquest tipus de pensaments. Contenir aquest incessant rumiar i intentar, de tant en tant, ser aquí i ara, en el moment present. Aquí és on comença la meditació.
Sigueu benvingudes totes i tots!

Tarifa:

1 Sessio  10€

2 Sessios  20€

Les activitats es poden modificar o cancel·lar, Consulteu la pàgina web regularment