Visió i projecte

Centre Busdista

Els ensenyaments, l'única medicina del patiment dels éssers

El propòsit de la Fundació Chökyi Ö és l’extens i profund estudi de la filosofia de les tradicions budistes, juntament amb la pràctica de meditació autèntica. Aquests dos elements junts constitueixen el cor de la més alta saviesa desperta del budisme indi i tibetà.

En l’aspecte de l’estudi; la sòlida comprensió dels ensenyaments de Buda per mitjà de l’aprenentatge de les cinc ciències filosòfiques budistes, incloent-hi els ensenyaments del Vajrayāna. En l’aspecte de la meditació; la pràctica de shamata i vipassana en les fases de creació i dissolució del Vajrayāna, i finalment la meditació de Mahamudra.

Aquests dos elements, estudi i meditació, han d’anar sempre junts i en estreta relació amb els tres girs de la roda dels ensenyaments de Buda:

• Les quatre veritats dels Éssers Nobles.

• La Prajnaparamita.

• La Naturalesa de Buda.

• Des d’aquest camí podrem assolir la comprensió de la realitat i reconèixer la més alta saviesa desperta basada en la boditxita. Aquesta, ens permetrà beneficiar a tots els éssers i a servir a la doctrina de Buda de manera altruista.

També és el propòsit de Cökyi Ö preservar la cultura budista, els seus textos i els ensenyaments dels seus grans mestres per mitjà d’una biblioteca compartint-la amb tothom que ho desitgi.

Per aconseguir aquest objectiu, Chökyi Ö realitza cursos i nobles retirs, curts i llargs, que seran per sempre la font de la felicitat i de la pau més profunda de l’Univers.